mandag den 7. oktober 2013

Selvfølgelig! - jeg skal være efterskolelærer!


Jeg hedder Nanna Rugholm, 17 år gammel og gik på Vestbirk Musik – & Sportsefterskole 12/13. Det var det bedste år i mit liv! Jeg har aldrig oplevet noget så fedt som efterskole....

Nu går jeg på Skanderborg Gymnasium. Det er fedt, men ikke lige så fedt som efterskole var. Hver dag savner jeg alt det jeg havde på efterskolen. Jeg kan ikke undvære efterskolelivet. Lige så snart jeg åbnede døren, så var alle vennerne der. Der skete altid noget på skolen. Det savner jeg specielt.

Noget fra efterskolen, som jeg specielt ikke kan undvære, er den gang jeg boede på, nemlig Gyngen! – The Gyng’ Gang, den bedste gang på VMSE! Det var den bedste gang og det var de mest fantastiske personer, som boede på min gang. Vi havde verdens bedste fællesskab, selvom vi alle sammen kom med hver vores personlige bagage. Der var der plads til alle. Vi lærte hurtigt hinanden at kende og pludselig kan jeg ikke undvære nogen af dem. The Gyng’ Gang er min anden familie og vil altid være det!

Imens jeg var på efterskolen, så jeg hvor fedt et job lærerne havde. Jeg fandt hurtigt ud af, hvad jeg skulle være når jeg blev stor. Selvfølgelig! Jeg skal være efterskolelærer. De har da det fedeste job. En hverdag fyldt med nye ufordringer hver dag. Sørge for at eleverne har det godt på efterskolen, snakke med dem, når de har det svært - eller bare spise slik og have det sjovt med dem. Det må være noget helt unikt. Være en del af et lærerhold som har det bedste sammenhold, det må simpelthen være drømme jobbet.

Min store drøm er nu selv at blive efterskolelærer. En dag vil jeg være den lærer, der underviser de boldglade elever i fodbold eller helt nye, som gerne vil se hvor cool fodbold er. Jeg vil søge for at eleverne får det bedste efterskoleophold, et år på efterskole de aldrig vil glemme og ikke kan undvære. Lige som mig selv.

En dag vender jeg tilbage til Vestbirk og underviser i fodbold, musik og måske meget mere. VMSE 12/13 – et efterskole år jeg ikke kan undvære!

Mange varme hilser fra Nanna Rugholm – elev på VMSE 12/13






Ingen kommentarer:

Send en kommentar