fredag den 27. september 2013

Super fed musiklinje-weekend


I denne weekend havde vi her på Vesbirk besøg af en masse gamle elever. Nogen af dem var her for at dyrke gymnastik, og dem så vi ikke så meget til. Resten var her for at lave nogle workshops, for os som elsker musik.

Om lørdagen blev vi delt ind i tre hold, hvor vi skiftevis prøvede kræfter med noget kor, sangskrivning og indspilning af vores egne sange. Selv var jeg da lidt nervøs for det med at skrive sange, da det ikke er noget jeg kan finde ud af (endnu!), men jeg kom heldigvis i en gruppe, hvor der var nogen, som havde nogle idéer på forhånd.

Bum! I løbet af to timer havde vi skrevet en tekst og lavet musikken der passede til. Jeg synes selv, at sangen blev ret god, men jeg sidder mest med en følelse af, at det fedeste ikke var SELVE sangen – men det at vi selv kunne skabe noget. Helt fra bunden.Om aftenen var der en kæmpe koncert på scenen i Graceland, et af de mange øvelokaler her på skolen. Alle grupperne skulle op på scenen og spille deres helt eget nummer. Og der blev spillet alt fra sange om hestekød og kage, til nogle lidt mere stille og seriøse numre. Men fælles for dem alle var, at numrene var helt vildt gode! 

Stemningen var helt i top og publikum havde en fest, da det hele kulminerede til sidst. En blanding af gamle og nye elever - samt Søren, en af musiklærerne, gav den max gas på scenen, og der blev danset på livet løs blandt publikum.  Alt i alt var det en vildt god dag, og jeg ville ønske hver weekend kunne være sådan.

Martha Husum
Man kan forresten høre to af sangene, der blev lavet den dag, på SoundCloud: https://soundcloud.com/vmse-officiel



Ingen kommentarer:

Send en kommentar